Ahad, 6 Februari 2011

Febuari bermula..

Tahun baru cina dah berlalu sekarang masuk minggu ke 2 dalam bulan februari ini, banyak yang perlu di lakukan   sehabis baik namun  keadaan masih tetap sama sistem masih xupdate aku punya kelas, geram pun ada gak hampeh jer, sem depan dah nak start praktikal, macam x caye jer dah tahun ke 3 rupanya aku belajar kat sini..x lama lagi ada gelaran cikgu untuk aku,cikgu perdagangan semua mesti x cayakan.. pehalpun banyak lagi yang perlu aku belajar bukan senang nak bergelar cikgu, wat masa ni ada perkara yang sedang aku fikirkan kadang2 naik serabut gak kepala ni, if aku xsusun dalam otak ni baik2, eh dah macam fail kat laptop aku pulak kalu x susun memang looding jer lah nak buka sesuatu fail dalam hardisk. Namun aku dah cuba susun:
  
Perkara pertama          : aku perlu habiskan study aku dalam tahun ni gak.
Perkara kedua             : harap sangat dapat stay semula kat rumah lama  n semua keadaan baik.
Perkara ketiga             : Start after habis jer study aku perlu kumpul modal n mulakan bisness yang  arwah mak aku    tinggalkan yang sekarang abah amik alih namun masih slow, Atleast aku  akan wat business 2 gak coz walaupun x pakar namun aku ada skill yang aku tahu   untukbusiness 2, so aku perlu enjoy dengan job 2, mesti jadi pengurus & pekerja yang gigih if usaha aku berhasil aku akan pasarkan ke pasaran yang luas melalui link yang ada.

Perkara keempat         : Aku perlu settlekan hutang belajar aku slow, sambil 2 dah start kumpul duit untuk  teruskan hidup aku, if xada peluang aku jadi guru aku akan teruskan business aku.

Perkara kelima            : Waktu ni aku perlu fikirkan untuk mengakhiri zaman bujang aku.

Hope semuani dapat aku wat dalam masa 2 tahun, sape kata aku xada keinginan n kehendak, korang pun x kata kan.. yolah pehalpun aku cuba yang terbaik untuk diri aku, sape lagi nak wat kalu bukan aku sendiri, aku hanya merancang Tuhan yang menentukan segalanya....Ammin..

inilah aku.. comelkan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan